Zalné Wonen biedt een woonomgeving die u in staat stelt onderdeel van de samenleving te zijn. Doel is zelfstandig te blijven wonen zo lang als mogelijk en wenselijk is. Uitgangspunt is uw welzijn. Kleinschaligheid en sociale binding zijn hierbij de leidraad.
Seniorenhuisvesting is meer dan een comfortabele plek om te wonen. Zalné Wonen heeft een goed georganiseerd pakket aan diensten en zorg.
Naast het basisservicepakket kunt u, op afroep en tegen kostprijs, gebruikmaken van aanvullende dienstverlening als maaltijdvoorziening, huishoudelijke- of technische hulp, postbezorging, boodschappen- en wasserijservice. Ook hebben wij twee luxe logeerkamers voor uw gasten en een recreatiezaal waar allerlei activiteiten worden georganiseerd. Hier vindt u ook het biljart en de vleugel.
In ons servicecentrum bieden de volgende organisaties hun diensten aan:
- Icare Verpleging en Verzorging
- Aalstzorg fysiotherapie
- De Voetenkamer medisch pedicurepraktijk
- Joanna hairstyling
- Schoonheidssalon Mo-oi
Toch zorg nodig?
Medische thuiszorg regelt u via de huisarts of de wijkverpleegkundige. Zij vragen de zorg aan bij de zorgverzekering en regelen daarmee ook uw indicatie voor zorg. Thuishulp zoals huishoudelijke hulp regelt u via het Wmo-loket van de gemeente. U kunt ook gebruikmaken van de dienstverlening van de huishoudelijke hulp van Zalné Wonen. Deze ondersteuning betaalt u zelf.
Servicevereniging
Alle eigenaren en bewoners van een appartement zijn lid van de Servicevereniging en verplicht om het basisservicepakket af te nemen.
Het basisservicepakket bestaat uit:
- tuinonderhoud;
- onderhoud algemene ruimten, installaties en gezamenlijke inventaris;
- glasbewassing buitenzijde en binnenzijde algemene ruimtes;
- schoonmaak algemene ruimtes;
- de levering van water in de appartementen;
- centrale communicatiemiddelen;
- volledige administratie voor de VvE;
- afrekening individuele verwarmingskosten;
- medewerkers voor de dienstverlening waaronder tenminste locatiemanagement, receptie, administratie, schoonmaak- en onderhoudsdienst, secretariële ondersteuning;
- gebruik van de logeerkamers tegen betaling van kostprijs;
- bemiddeling bij het verkrijgen van huishoudelijke- of verpleegkundige hulp;
- dienstverlening bij festiviteiten;
- assurantiekosten, waaronder de glasverzekering, ziekteverzuimverzekering personeel en inboedelverzekering kantoorinrichting en gemeenschappelijke ruimten;
- twee maal per week ophalen huisvuil.
Het basisservicepakket is voor eigenaren/bewoners verplicht tegen een “all-in” prijs. Als een appartement leeg staat komen deze kosten voor rekening van de eigenaar.